Pojemniki VDA dla motoryzacji? Wykorzystaj mnóstwo możliwości!

Pojemniki VDA dla motoryzacji? Wykorzystaj mnóstwo możliwości!

"Firmy, które rosną dzięki rozwojowi i ulepszeniom, nie zginą. Ale kiedy firma przestaje być twórcza, kiedy uważa, że osiągnęła doskonałość i teraz musi tylko produkować – już po niej. " (Henry Ford)

Ford był siłą twórczą stojącą za przemysłem motoryzacyjnym o niespotykanej wielkości i bogactwie, który w ciągu zaledwie kilkudziesięciu lat trwale zmienił gospodarkę USA. Był również głównym twórcą technologii linii montażowej do masowej produkcji. Tworząc pierwszy samochód, na który mogli sobie pozwolić Amerykanie z klasy średniej, przekształcił ten samochód z drogiej ciekawostki w przystępny środek transportu, który nieodwracalnie wpłynął na realia, w których żyjemy. Był przekonany, że firmy muszą wprowadzać coraz więcej ulepszeń, aby iść z postępem.

I rzeczywiście tak się dzieje. Współczesna branża motoryzacyjna stale się rozwija, wprowadza nowe technologie i zwiększa sprzedaż. W ten sposób w tworzenie jednego samochodu zaangażowani są producenci różnych sfer. W efekcie w montażu jednego modelu samochodu może uczestniczyć ponad 400 dostawców komponentów. Obecnie dostawy części samochodowych z wielu firm w różnych krajach muszą być starannie koordynowane, aby zapewnić płynny proces produkcji i montażu.

Rozwój opakowań oraz obniżanie kosztów, czyli 2 w 1

Jedną z ważniejszych zmian, jakie przynoszą nowe uwarunkowania światowej gospodarki, jest ścisłe monitorowanie kosztów. Logistyka i opakowania są jednymi z pierwszych dziedzin, które zostały poddane analizie.

W 2008 roku jeden z najbardziej innowacyjnych i odnoszących sukcesy producentów samochodów na świecie zwrócił uwagę na fakt, że „opakowanie powinno być kluczowym czynnikiem obniżającym ogólne koszty logistyczne”. Z biegiem czasu to stwierdzenie zostało potwierdzone trendem zmian w zakresie rozwiązań opakowaniowych w przemyśle motoryzacyjnym.

Cykl produkcji wpływa na wybór logistyki i opakowań

Głównym aspektem, który doprowadził do całkowitej zmiany sposobu projektowania i produkcji materiałów opakowaniowych dla przemysłu motoryzacyjnego, jest sposób funkcjonowania tej branży. Kilkadziesiąt lat temu samochody były projektowane, produkowane i montowane w jednym miejscu lub przy pomocy dostawców zlokalizowanych w bliskim sąsiedztwie głównego zakładu produkcyjnego.

Obecnie samochody są projektowane w centrali, części są produkowane w różnych krajach i wysyłane z jednego zakładu do drugiego, aż trafią na linię montażową i samochód ruszy. Ten nowy proces produkcyjny obejmuje przenoszenie wielu opakowań z jednego zakładu produkcyjnego do drugiego, następnie do magazynu centralnego, a na koniec do zakładu montażowego.

Pracownik magazynu przemysłowego obsługuje pojemniki plastikowe KLT

Standaryzacja opakowań kluczem do sukcesu w erze globalizacji

Aby uprościć logistykę, coraz więcej producentów samochodów przyjmuje jeden standard pakowania, zapewniając w ten sposób oszczędności i niezawodność całego łańcucha dostaw. Od solidności opakowania zależy bezpieczeństwo towarów w transporcie. Dlatego to, w jaki sposób towar jest przechowywany i transportowany ma kluczowe znaczenie dla całego procesu produkcji samochodów.

Grupa Rotom jest obecnie silnym partnerem w tym procesie, dostarczając pełen zakres pojemników specjalnych dedykowanych dla branży automotiv. Dostarczamy pojemniki plastikowe typu KLT, skrzyniopalety składane, pojemniki euro oraz wszelkiego rodzaju niezbędne akcesoria. Wszystkie nasze opakowania są standaryzowane tak, by sprostać wymaganiom przemysłowym. Dbamy również o zapewnienie wysokiej jakości materiałów do produkcji opakowań, aby dobrze chroniły przechowywane w nich komponenty.

Szybkość pracy na linii montażowej, a zastosowanie pojemników VDA

Branża automotiv jest wysoce zautomatyzowana. To branża, która zajmuje się:

  1. Dużymi i ciężkimi częściami oraz komponentami
  2. Wrażliwym sprzętem, który wymaga bardzo ostrożnej obsługi
  3. Maksymalną precyzją w prawidłowym dopasowaniu każdej części.

Te trzy cechy produkcji wykluczają pracę fizyczną. Obejmuje to cały proces od produkcji części, po przechowywanie ich w magazynach i wybieranie komponentów na linię montażową.

Pojemniki plastikowe VDA — nowe gwiazdy na scenie motoryzacji

Europejski przemysł motoryzacyjny jest jednym z najpotężniejszych na świecie, z długą tradycją w zakresie innowacji i doskonałości. Niemieckie branże motoryzacyjne osiągnęły poziom specjalizacji i rozwoju, który pozwala im kreować własne standardy w zakresie opakowań. Dlatego też niemiecka organizacja VDA( Verband der Automobilindustrie) stworzyła różne zakresy tego samego podstawowego modelu KLT, aby zaspokoić różne potrzeby produkcyjne.

Pojemnik R-KLT stosowany w branży automotiv

Co oznacza VDA-KLT?

VDA-KLT to skrót od “Kleinladungsträger", co po polsku znaczy „mały nośnik ładunku”  i jest znormalizowanym pojemnikiem do transportu i przechowywania według Stowarzyszenia Przemysłu Motoryzacyjnego (VDA).

Nośniki do małych ładunków to otwarte kontenery do przechowywania luźnych produktów są używane głównie na kontrolowanych liniach montażowych. Pojemniki plastikowe VDA nadają się do magazynowania części i surowców potrzebnych w zakładzie produkcyjnym. O ich konstrukcji, cechach i właściwościach decydowała zasada, że ​​większość pracy wykonują roboty, a nie ludzie.

Na czym polega standaryzacja pojemników KLT?

Zgodnie ze standardem VDA, materiałem, z którego są wykonane pojemniki jest wyłącznie plastik polipropylenowy w ustalonych kolorach. W ten sposób, pod koniec okresu użytkowania, pojemniki od różnych producentów i klientów mogą być razem poddawane recyklingowi, gdzie służą jako surowiec do produkcji nowych nośników małych ładunków. Te cechy konstrukcyjne pojemników KLT umożliwiają wszechstronne, ekonomiczne zastosowanie w dziedzinie transportu, magazynowania i technologii przenośnikowej i dlatego są bardzo cenione w wielu różnych gałęziach przemysłu.

Najważniejsze pojemniki w branży automotive

Wykonywanie czynności w określonej kolejności sprawia, że ​​cały proces produkcji, przechowywania, wysyłki przebiega płynniej i szybciej. Gdy masz już jasną kolejność operacji, możesz odpowiednio przydzielić materiały opakowaniowe. W ten sposób pojemniki VDA C-KLT i R-KLT są przydatne na hali produkcyjnej, gdzie roboty i przenośniki wytwarzają, ładują i przemieszczają się wzdłuż taśmy.

  • Seria C-KLT ma podwójną ściankę i perforowaną podstawę

Oznaczenie C na nośnikach małych ładunków oznacza „Classic”. Te pojemniki są dwuścienne i dlatego mogą przenosić nie tylko 20 kg jak wszystkie inne, ale produkty do 50 kg. Dzięki otworom w dnie łatwiej pozbyć się zbędnych cieczy podczas transportu w ciągu montażowym. Jest to idealny pojemnik do różnych pozycji składowania i przenoszenia ciężkich ładunków. Seria C-KLT to najmocniejszy i niezawodny typ kontenera z atestem VDA, wyposażony w żebrowaną podstawę, która ułatwia układanie w stosy.

  • Seria R-KLT posiada gładką podstawę, która umożliwia przesuwanie na przenośnikach taśmowych

R oznacza „Redesign” i opisuje jednościenne, sztywne nośniki małych ładunków z kompozytową podstawą i możliwością wypełnienia do 20 kg. R- KLT jest lekką wersją modelu C-KLT, oferując tą samą wytrzymałą budowę, ale o prostszej konstrukcji. Wzmocnione dno wytrzymuje wysokie obciążenia, a konstrukcja umożliwia łatwe odprowadzanie cieczy w procesie czyszczenia.

Pojemnik RL-KLT oznacza „Redesign Light”. Te małe nośniki ładunku nadają się idealnie do miejsc, w których trzeba odprowadzać ciecze z niektórych etapów zautomatyzowanej produkcji. Ich gładkie dno sprawia, że ​​pojemniki na małe ładunki są bardzo łatwe do mycia, nawet w systemach przemysłowych. Elementy przesuwne pozwalają na pionowe zamocowanie uchwytów, a specjalne otwory umożliwiają plombowanie pokrywy. RL-KLT pojemnik ma płaską podstawę, minimalną konstrukcję i jest lekki, co czyni go idealnym wybór lekkich i średnich obciążeń.

Co zatem sprawia, że ​​pojemniki VDA-KLT są tak wyjątkowe?

1. Są przyjazne dla środowiska: jednolita specyfikacja materiałów oszczędza zasoby, a eliminując opakowania jednorazowe, zewnętrzne i wewnętrzne, unika się wielu niepotrzebnych odpadów.

2. Dzięki znormalizowanym cechom konstrukcyjnym nie trzeba stosować kilku różnych pojemników do transportu i przechowywania. KLT są zoptymalizowane i nadają się do prawie wszystkich automatycznych systemów napełniania i opróżniania.

3. Ergonomiczna konstrukcja KLT umożliwia pracownikom wygodniejszą pracę niż w przypadku innych nośników ładunku. Ponadto pojemniki KLT charakteryzują się niską emisją hałasu na liniach przenośnikowych i można je elastycznie obsługiwać ręcznie i mechanicznie.

4. Kompozytowe układanie w stos jest takie samo na całym świecie niezależnie od producenta. Daje to przewagę w postaci kompatybilności różnych producentów z nośnikami małych ładunków.

5. Pojemniki KLT wytrzymują ekstremalne temperatury od -20 ° C do +80 ° C i są odporne na większość olejów, kwasów i zasad.

Tworząc tak niezwykle praktyczne i dostosowane technologicznie rozwiązania, jak pojemniki KLT, przemysł motoryzacyjny udowodnił swoją dojrzałość — zdolność adaptacji i przetrwania. W dalszym ciągu pracuje się nad odkrywaniem nowych rozwiązań logistycznych w branży motoryzacyjnej. Obecne rozwiązania opakowaniowe mają na celu redukcję kosztów poprzez wydłużone użytkowanie, obniżenie kosztów transportu oraz doskonałą ochronę towaru dzięki zastosowaniu specjalistycznej konstrukcji i materiałów wysokiej jakości.

Jeśli zaciekawił cię ten artykuł i chciałbyś szerzej zapoznać się z ofertą opakowań dla przemysłu automotiv, zapraszamy do kontaktu. Oferowane przez nas pojemniki plastikowe oraz skrzynie dostępne są na sprzedaż lub wynajem. Pojemniki są wykonane według wysokich standardów jakości, dzięki czemu możesz być pewny ich długotrwałej pracy.